Begini Arah Bisnis Unilever Indonesia (UNVR) ke Depan

Kantor Pusat PT Unilever Indonesia Tbk (UNVR). (Foto: Perseroan)

Muawwan Daelami (muawwan@beritasatumedia.com)

JAKARTA, investor.id – PT Unilever Indonesia Tbk (UNVR) akan fokus melakukan premiumisasi produk seiring dengan berkembangnya konsumen dari segmen kelas menengah atas. Bahkan pertumbuhannya disebut-sebut dua kali lebih tinggi dibandingkan segmen menengah sebagai basis konsumen perseroan.

Presiden Direktur Unilever Ira Noviarti mengungkapkan bahwa angka pertumbuhan di segmen menengah ke atas berkembang dua kali lebih cepat daripada pertumbuhan segmen menengah terutama pada divisi beauty and personal care serta ice cream.

Menurut dia, segmen-segmen tersebut dihargai di atas indeks 150 sampai indeks 500. Pertumbuhan eksponensial tersebut menjadi titik rujukan penting bagi perseroan. Ira mencermati, signifikannya pertumbuhan konsumen menangah ke atas bakal distimulasi oleh ekonomi yang diproyeksikan akan lebih baik.

“Kita melihat proyeksi (ekonomi) lebih baik lagi dalam 5 sampai 10 tahun ke depan. Jadi kalau kita lihat 5 sampai 6 tahun lalu, upper consumer itu 45%, maka pada tahun 2025 upper consumer bisa 53%,” kata Ira menjawab pertanyaan Investor Daily, Rabu (15/6/2022).

Dia menegaskan, kelompok tersebut memiliki banyak uang yang tentu menginginkan produk premium. Aspek inilah yang Unilever tangkap dan ingin terus digali dengan cara menggerakkan portofolio perseroan menuju premiumisasi.

Dengan demikian, brand-brand besar perseroan yang sekarang berkutat di konsumen segmen menengah harus mengeluarkan inovasi yang bisa memberikan benefit jauh lebih baik ketimbang benefit yang sekarang ini mereka tawarkan di indeks 100. Apalagi, pasar Indonesia juga responsif terhadap produk-produk yang bukan hanya mahal, tetapi juga memberikan benefit yang jauh lebih bagus.

“Dari sisi konstribusi, kita mengharapkan premiumisasi portofolio ini bisa tumbuh 2 sampai 3 kali dari segmen mereka yang sekarang beroperasi. Jadi, pada saat tahun 2025 menuju 2030, porsi premium portofolio akan menjadi signifikan,” ujarnya.

Editor : Jauhari Mahardhika (jauhari@investor.co.id)

Sumber : Investor Daily

Translate »

Tender Offer

A tender offer is a bid to purchase some or all of a corporation’s shareholders’ stock. Tender offers are typically made publicly and invite shareholders to sell their shares for a specified price within a particular time window.

Cash Dividend

The cash dividend is part of the Company’s profit distributed to shareholders in cash.

Stock Dividend

Stock dividend is the allocation of company profits in additional shares.

Stock Split

A stock split is when a company divides the existing shares of its stock into multiple new shares to boost the stock’s liquidity.

Capital Placement without Pre-emptive Right

Capital Placement without Pre-emptive Rights (PMTHMETD) is the issuance of new shares through a private placement to selected investors.

Right Issue

Right issue or Preemptive Rights (HMETD) is the right for old shareholders to buy new stocks by the issuer.

Bonus Stock

Bonus Stocks are shares distributed free of charge to shareholders based on the number of shares owned.

The General Meeting of Shareholders (GMS)

The General Meeting of Shareholders (GMS) is a forum for shareholders to exercise their right to make certain decisions related to the Company, receive reports from the Board of Commissioners and Directors regarding their performance, and question the Board regarding actions.

Data Presentation

The report of shares activity on the secondary market is carried out comprehensively in the form of tables, graphs, and diagrams to facilitate the understanding.

Stock Registration Activity Report (Monthly)

Stock prices fluctuate because of the demand and supply of these shares. Therefore, we provide stock activity reports every month.

Stock Register

A stock register is a detailed record of the shares issued by a corporation and any repurchases and transfers between shareholders.